Межиріцька сільська рада
Павлоградський район Дніпропетровська область
Проекти рішень
від 12 березня 2021р. № 
6 сесія
VIII скликання
Проект рішення на 6 сесію VIII скликання Про затвердження Положення «Про проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Межиріцької сільської ради»
Опубліковано 12 березня 2021

Керуючись ст. 32,43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.26 «Про освіту, ст.37, 39 «Про повну загальну середню освіту», Наказом Міністерства освіти і науки України № 291 від 28.03.2018 «Про затвердження Типового положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти», № 654 від 19.05.2020 «Щодо примірного переліку питань», відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року № 988-р та з метою визначення загальних засад проведення конкурсу на посади керівників комунальних закладів загальної середньої освіти, Межиріцька сільська  рада вирішила:

  • Затвердити Положення «Про проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Межиріцької сільської ради» (Додаток 1) і перелік питань для перевірки знань законодавства України та нормативно-правових актів у сфері освіти (Додаток 2).
  • Секретарю Межиріцької сільської ради забезпечити оприлюднення Положення на офіційному вебсайті Межиріцької ОТГ.

3. Координацію щодо виконання цього рішення покласти на постійну комісію з гуманітарних питань, контроль залишаю за собою.

 

Сільський  голова                                                       Клавдія МОНАХ


с. Межиріч

_____________ 2021  року

№ __________                    

                       Додаток 1

                       до рішення сільської ради

                       від______ №  __________



ПОЛОЖЕННЯ

«Про проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Межиріцької сільської ради»


1. Це Положення визначає загальні засади проведення конкурсу на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти.

 Положення розроблено відповідно Закону України «По повну загальну середню освіту», Типового положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 28.03.2018 р. № 291 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 квітня 2018 р. за                          № 454/31906.

2. Керівником закладу загальної середньої освіти може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра (спеціаліста), стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу відповідно до чинного законодавства України.

Не може обіймати посаду керівника закладу загальної середньої освіти особа, яка:

1) є недієздатною або цивільна дієздатність якої обмежена;

2) має судимість за вчинення злочину;

3) позбавлена права обіймати відповідну посаду;

4) за рішенням суду визнана винною у вчиненні корупційного правопорушення;

5) за рішенням суду визнана винною у вчиненні правопорушення, пов’язаного з корупцією;

6) підпадає під заборону, встановлену Законом України «Про очищення влади».

3. Конкурс складається з таких етапів:

1) прийняття рішення про проведення конкурсу та затвердження складу конкурсної комісії;

2) оприлюднення оголошення про проведення конкурсу;

3) прийняття документів від осіб, які виявили бажання взяти участь у конкурсі;

4) перевірка поданих документів на відповідність установленим законодавством вимогам;

5) допущення кандидатів до участі у конкурсному відборі;

6) ознайомлення кандидатів із закладом освіти, його трудовим колективом та представниками батьківського самоврядування закладу;

7) проведення конкурсного відбору;

8) визначення переможця конкурсу;

9) оприлюднення результатів конкурсу.

4. Рішення про проведення конкурсу приймає Межиріцька сільська рада:

- одночасно з прийняттям рішення про утворення нового закладу загальної середньої освіти;

- не менше ніж за два місяці до завершення строкового трудового договору (контракту), укладеного з керівником закладу загальної середньої освіти;

- не пізніше десяти робочих днів з дня дострокового припинення (прийняття рішення про дострокове припинення) договору, укладеного з керівником відповідного закладу загальної середньої освіти, чи визнання попереднього конкурсу таким, що не відбувся.

Оголошення про проведення конкурсу оприлюднюється на веб-сайті Межиріцької сільської ради та веб-сайті закладу освіти наступного робочого дня з дня прийняття рішення про проведення конкурсу та має містити:

- найменування і місцезнаходження закладу;

- найменування посади та умови оплати праці;

- кваліфікаційні вимоги до керівника закладу відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту»;

- вичерпний перелік, кінцевий термін і місце подання документів для участі у конкурсі;

- дату та місце початку конкурсного відбору, його складові та тривалість;

- прізвище та ім’я, номер телефону та адресу електронної пошти особи, яка уповноважена надавати інформацію про конкурс та приймати документи для участі у конкурсі.

5. Для проведення конкурсу сільський голова затверджує розпорядженням персональний склад конкурсної комісії з рівною кількістю представників кожної із сторін, визначених Законом України «Про повну загальну середню освіту».

Загальна чисельність членів конкурсної комісії може становити від 6 до 15 осіб.

До складу конкурсної комісії включаються: представники сільської ради, відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту, громадських організацій, піклувальної ради.

До участі в роботі конкурсної комісії винятково з правом дорадчого голосу можуть залучатися представники загальних зборів трудового колективу та/або батьківського самоврядування закладу загальної середньої освіти, на посаду керівника якого оголошено конкурс, громадського об’єднання керівників закладів освіти, первинної профспілкової організації.

До складу конкурсної комісії не може бути включена особа, визнана в установленому законом порядку недієздатною або цивільна дієздатність якої обмежена,  особа,   яка  має  судимість,  або  на  яку протягом  останнього  року накладалося адміністративне стягнення за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, є близькою особою учасника конкурсу або особою, яка може мати конфлікт інтересів відповідно до Закону України «Про запобігання корупції».

Члени конкурсної комісії зобов’язані:

брати участь у роботі конкурсної комісії та голосувати з питань порядку денного;

заявляти самовідвід за умови настання підстав, передбачених законодавством України, що унеможливлюють його участь у складі конкурсної комісії.

Конкурсна комісія є повноважною за умови присутності на її засіданні не менше двох третин від її затвердженого складу. Конкурсна комісія приймає рішення більшістю від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії.

Рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується всіма присутніми членами конкурсної комісії та оприлюднюється на офіційному вебсайті засновника протягом наступного робочого дня з дня проведення засідання конкурсної комісії.

Конкурсна комісія та її члени діють на засадах неупередженості, об’єктивності, незалежності, недискримінації, відкритості, прозорості, доброчесності. Не допускається будь-яке втручання в діяльність конкурсної комісії, тиск на членів комісії та учасників конкурсу.

6. Відповідальний за проведення конкурсу призначається розпорядженням сільського голови і зобов’язаний організувати та забезпечити ознайомлення кандидатів із закладом загальної середньої освіти, його трудовим колективом та представниками батьківського самоврядування не пізніше 5 робочих днів до початку проведення конкурсного відбору.

7. Для участі у конкурсі подають такі документи:

- заяву про участь у конкурсі з наданням згоди на обробку персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних»;

- автобіографію та/або резюме (за вибором учасника конкурсу);

- копію документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України;

- копію документа про вищу освіту не нижче ступеня магістра (спеціаліста);

- копію трудової книжки чи інших документів, що підтверджують стаж педагогічної діяльності не менше трьох років на момент їх подання;

- довідку про відсутність судимості;

- мотиваційний лист, складений у довільній формі.

Особа може подати інші документи, які підтверджуватимуть її професійні та/або моральні якості.

Визначені документи подають особисто (або уповноваженою згідно з довіреністю особою) до конкурсної комісії у визначений в оголошенні строк, що може становити від 20 до 30 календарних днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурсу.

Уповноважена особа приймає документи за описом, копію якого надає особі, яка їх подає.

8. Протягом п’яти робочих днів з дня завершення строку подання документів для участі в конкурсі конкурсна комісія:

- перевіряє подані документи на відповідність установленим законодавством вимогам;

- приймає рішення про недопущення до участі у конкурсі осіб, які подали не всі документи, необхідні для участі в конкурсі відповідно до вимог законодавства, або подали документи після завершення строку їх подання;

- оприлюднює на веб-сайті Межиріцької сільської ради перелік осіб, яких допущено до участі у конкурсному відборі (далі - кандидати).

До участі у конкурсі не можуть бути допущені особи, які:

- не можуть обіймати посаду керівника закладу загальної середньої освіти відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту»;

- подали не всі документи, визначені законодавством України, для участі в конкурсі;

- подали документи після завершення строку їх подання.

9. Конкурсний відбір переможця конкурсу здійснюється за результатами:

- перевірки на знання законодавства України у сфері загальної середньої освіти, зокрема Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у сфері загальної середньої освіти, а також Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року № 988-р;

- перевірки професійних компетентностей, що відбувається шляхом письмового вирішення ситуаційного завдання;

- публічної та відкритої презентації державною мовою перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти, а також надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії щодо проведеної презентації.

Перелік питань для перевірки знань законодавства та нормативно-правових актів у сфері освіти під час проведення конкурсу на посаду директора закладу загальної середньої освіти, критерії та шкалу оцінювання наведено у додатку 2.

Засновник закладу освіти зобов’язаний забезпечити відеофіксацію та (за можливості) відеотрансляцію конкурсного відбору з подальшим оприлюдненням на веб-сайті Межиріцької сільської ради відеозапису впродовж одного робочого дня з дня його проведення.

Загальна тривалість конкурсу не може перевищувати двох місяців з дня його оголошення.

10. Конкурсна комісія упродовж двох робочих днів з дня завершення конкурсного відбору визначає переможця конкурсу або визнає конкурс таким, що не відбувся, та оприлюднює результати конкурсу на веб-сайті Межиріцької сільської ради.

11. Конкурсна комісія визнає конкурс таким, що не відбувся, якщо:

- відсутні заяви про участь у конкурсі;

- до участі у конкурсі не допущено жодного кандидата;

- жодного з кандидатів не визначено переможцем конкурсу.

У разі визнання конкурсу таким, що не відбувся, проводиться повторний конкурс.

12. Протягом трьох робочих днів з дня визначення переможця конкурсу сільський голова призначає переможця конкурсу на посаду та укладає з ним строковий трудовий договір. Не може бути укладено трудовий договір з особою, яка не може обіймати посаду керівника закладу загальної середньої освіти відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту».

13. Строковий трудовий договір укладається на шість років (на два роки – для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії та відповідно до примірного трудового договору, затвердженого центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки. Після закінчення строку, на який укладено трудовий договір, трудові відносини припиняються.

Одна і та сама особа не може бути керівником закладу загальної середньої освіти більше ніж два строки підряд (крім тих, що розташовані в населених пунктах з одним закладом загальної середньої освіти). До першого строку включається дворічний строк перебування на посаді керівника закладу загальної середньої освіти, призначеного вперше.

14. Керівник закладу загальної середньої освіти звільняється з посади у зв’язку із закінченням строку трудового договору або достроково відповідно до вимог законодавства та умов укладеного трудового договору.

Припинення трудового договору з керівником державного чи комунального закладу загальної середньої освіти у зв’язку із закінченням строку його дії або його дострокове розірвання здійснюється сільським головою з підстав та у порядку, визначених законодавством про працю.

15. Підставами для дострокового звільнення керівника закладу загальної середньої освіти, які повинні бути передбачені у трудовому договорі, є:

  • порушення вимог щодо мови освітнього процесу;
  • порушення вимог статей 30 і 31 Закону України «Про освіту»;
  • порушення прав учнів чи працівників, встановлене рішенням суду, яке набрало законної сили;
  • систематичне неналежне виконання інших обов’язків керівника, визначених Законом України «Про повну загальну середню освіту»;
  • неусунення у визначений строк порушень вимог законодавства, виявлених під час інституційного аудиту чи позапланового заходу державного нагляду (контролю).


Секретар сільської ради                                                                   Тетяна Чумак

                       Додаток 2

                       до рішення сільської ради

                       від______ №  __________


Перелік питань для перевірки знань законодавства України та нормативно-правових актів у сфері освіти під час проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Межиріцької ОТГ

 

  • ТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ

 

І. Питання на перевірку знань Конституції України:


  • Система адміністративно-територіального устрою України.
  • Повноваження територіальних громад за Конституцією України.
  • Конституційне право на освіту.

Основні риси Української держави за Конституцією України.

Форма правління в Україні.

Конституційний статус державної мови та мов національних меншин України.

Найважливіші функції держави.

Державні символи України.

Обов'язки громадянина України.

Верховна Рада України та її повноваження.

Президент України та його повноваження.

Повноваження Кабінету Міністрів України.

Повноваження органів місцевого самоврядування.

Статус прокуратури України за Конституцією України.

Основні засади судочинства в Україні.


ІІ. Питання на перевірку знань Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року:


Мета концепції «Нова українська школа».

Формула української школи відповідно до концепції «Нова українська школа».

Структура Нової української школи.

Основні методичні рекомендації щодо організації освітнього простору Нової української школи.

Децентралізація та ефективне управління загальною середньою освітою, що сприятиме реальній автономії школи відповідно до Концепції «Нова українська школа».

Випускник школи відповідно до Концепції «Нова українська школа».

Поняття - умотивований вчитель у Концепції «Нова українська школа».

Фінансово-господарська діяльність в умовах нової української школи.

Сутність профільного навчання в системі нової української школи.

Вимоги до організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти.

Порядок відкриття та порядок навчання у класах з інклюзивним навчанням.

Індивідуальна програма розвитку особи з особливими освітніми потребами. Порядок складання індивідуальної програми розвитку.

Ключові компетентності відповідно до Концепції «Нова українська школа».

Сутність педагогіки партнерства у Новій українській школі.

Функції та обов’язки директора закладу освіти.


ІІІ. Перелік питань на перевірку знань Закону України «Про освіту»:


1.      Що входить до системи освіти?

2.     Що належить до невід’ємних складників системи освіти?

3.     Хто належить до органів управління у сфері освіти?

4.     Які органи влади планують та забезпечують розвиток мережі закладів початкової та базової середньої освіти?

5.     Які функції виконує Єдина державна електронна база з питань освіти (ЄДЕБО)?

6.     Що належить до обов’язкових складових Єдиної державної електронної бази з питань освіти (ЄДЕБО)?

7.     Яку автономію держава гарантує закладам освіти?

8.     Якими документами визначається обсяг автономії закладів освіти?

9.     Які заклади освіти можуть визначати релігійну спрямованість своєї освітньої діяльності?

10.   Якими є вимоги до опорного закладу освіти?

11.   Які рівні повної загальної середньої освіти особа має право здобувати в закладі освіти (його філії), що найбільш доступний та наближений до її місця проживання?

12.   За якої умови юридична особа має статус закладу освіти?

13.   У якому статусі може діяти заклад освіти як суб’єкт господарювання?

14.   До яких документів заклад освіти зобов’язаний забезпечити відкритий доступ на своєму веб-сайті (у разі його відсутності - на веб-сайті свого засновника)?

15.   Які плакати, стенди, листівки, або інші об’єкти забороняється зберігати, розміщувати, розповсюджувати у закладах освіти?

16.   Хто може бути засновником закладу освіти?

17.   Кому засновник або уповноважений ним орган (особа) може делегувати окремі свої повноваження?

18.   Що належить до обов’язків засновника закладу освіти?

19.   Хто затверджує статут закладу освіти?

20.   Хто укладає строковий трудовий договір (контракт) з обраним (призначеним) керівником закладу освіти?

21.   Хто здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти?

22.   Якими документами визначаються повноваження (права і обов’язки) та відповідальність керівника закладу освіти?

23.   Хто здійснює управління закладом освіти?

24.   Хто представляє заклад освіти у відносинах із державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами?

25.   Хто несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти?

26.   Хто здійснює контроль за виконанням освітніх програм?

27.   Хто забезпечує організацію освітнього процесу в закладі освіти?

28.   Що належить до прав наглядової (піклувальної) ради закладу освіти?

29.   Хто не може входити до складу наглядової (піклувальної) ради закладу освіти?

30.   Які органи самоврядування можуть діяти в закладі освіти?

31.   Який орган є вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти?

32.   За чиєю ініціативою створюються органи громадського самоврядування в закладі освіти?

33.   Хто є учасниками освітнього процесу?

34.   У якому документі закріплені вимоги до компетентностей працівників, що слугують основою для формування професійних кваліфікацій?

35.   Хто має обов’язок захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства?

36.   Кому держава гарантує безоплатне забезпечення підручниками (у тому числі електронними), посібниками?

37.   На яку посадову особу Кабінетом Міністрів України покладається виконання завдань щодо захисту прав у сфері освіти?

38.   З якою метою утворюються інклюзивно-ресурні центри?

39.   Що є підставою для утворення інклюзивного класу в закладі освіти?

40.   Які особи визнаються особами з особливими освітніми потребами?

41.   Яким шляхом держава здійснює фінансування освіти осіб з особливими освітніми потребами за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів?

42.   У який спосіб забезпечується доступність інформації, відтвореної в документі про освіту, для особи з порушенням зору?

43.   Кому належить право брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану?

44.   Які документи можуть складатися в закладі освіти для забезпечення реалізації індивідуальної освітньої траєкторії здобувача освіти?

45.   Хто здійснює соціально-педагогічний патронаж у системі освіти?

46.   Що передбачає «розумне пристосування»?

47.   Якими є типові ознаки булінгу (цькування)?

48.   Хто здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти?

49.   Що має зробити педагогічний працівник, який став свідком булінгу (цькування) здобувача освіти?

50.   Що визначає стандарт освіти?

51.   На основі якого документа розробляється освітня програма?

52.   Що містить освітня програма?

53.   Яка мова є мовою освітнього процесу в закладах освіти?

54.   Який вид освіти передбачає самоорганізоване здобуття особою певних компетентностей, зокрема під час повсякденної діяльності, пов’язаної з професійною, громадською або іншою діяльністю, родиною чи дозвіллям?

55.   Які форми здобуття освіти є індивідуальними?

56.   Хто організовує освітній процес на сімейній (домашній) формі здобуття освіти?

57.   У який спосіб здійснюється організація навчання здобувачів освіти за мережевою формою здобуття освіти?

58.   Яка освіта вважається спеціалізованою?

59.   Яке спрямування профільної середньої освіти передбачає поглиблене вивчення здобувачами освіти окремих предметів з орієнтацією на продовження навчання на вищих рівнях освіти?

60.   Які компетентності здобувачів загальної середньої освіти належать до ключових?

61.   Що належить до результатів навчання здобувачів освіти?

62.   З якого віку, як правило, здобувається початкова освіта?

63.   Що належить до обов’язків здобувачів освіти?

64.   Які категорії дітей забезпечуються безоплатним гарячим харчуванням у державних і комунальних закладах освіти?

65.   Що належить до обов’язків батьків здобувачів освіти?

66.   Що включає академічна свобода педагогічного працівника?

67.   Що включає в себе робочий час педагогічного працівника?

68.   Що передбачає професійний розвиток педагогічних працівників?

69.   Хто обирає вид, форму та суб’єкта підвищення кваліфікації?

70.   У який спосіб педагогічна (вчена) рада закладу освіти забезпечує організацію підвищення кваліфікації педагогічних (науково-педагогічних) працівників?

71.   Хто в закладі освіти розподіляє кошти на підвищення кваліфікації педагогічних працівників?

72.   За якої умови результати підвищення кваліфікації в закладі освіти не потребують окремого визнання і підтвердження?

73.   Хто визнає результати підвищення кваліфікації педагогічного працівника у суб’єктів освітньої діяльності, які не мають ліцензії на підвищення кваліфікації (акредитованої освітньої програми)?

74.   За рахунок яких коштів здійснюється фінансування здобуття повної загальної середньої освіти?

75.   За рахунок яких коштів не можуть фінансуватися суб’єкти освітньої діяльності?

76.   Хто має право затверджувати переліки платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України?

77.   Що лежить в основі формули, згідно з якою визначається порядок розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами?

78.   Ким затверджуються схеми посадових окладів (ставок заробітної плати) педагогічних працівників державних і комунальних закладів освіти?

79.   Де можуть розміщувати тимчасово вільні кошти державні та комунальні заклади освіти?

80.   За кошти якого бюджету забезпечуються підвезенням до закладу освіти й у зворотному напрямку здобувачі загальної середньої освіти, які проживають у сільській місцевості і потребують підвезення?

81.   За рахунок яких джерел може здійснюватися оплата праці педагогічних працівників?

82.   На скільки підвищується посадовий оклад педагогічного працівника кожної наступної кваліфікаційної категорії?

83.   Якою є щомісячна надбавка педагогічним працівникам за вислугу років понад 10 років?

84.   Яким є розмір щомісячної доплати педагогічному працівнику, який пройшов сертифікацію?

85.   У якому розмірі держава забезпечує виплату щорічної грошової винагороди педагогічним працівникам за сумлінну працю, зразкове виконання покладених на них обов’язків?

86.   Який розмір заробітку зберігається за педагогічним працівником у разі захворювання, яке тимчасово унеможливлює виконання ним посадових обов’язків?

87.   В якому розмірі держава забезпечує виплату педагогічним працівникам допомоги на оздоровлення при наданні щорічної відпустки?

88.   Що означає «якість освіти»?

89.   Що означає «якість освітньої діяльності»?

90.   Що може включати система забезпечення якості в закладах освіти (внутрішня система забезпечення якості освіти)?

91.   Що належить до системи зовнішнього забезпечення якості освіти?

92.   За чиїм запитом здійснюється громадська акредитація закладу освіти?

93.   Хто має право ініціювати проведення інституційного аудиту у позаплановому порядку?

94.   Хто проводить внутрішній моніторинг якості освіти?

95.   Яка періодичність проходження атестації педагогічним працівником?

96.   У якому випадку зараховується проходження атестації педагогічним працівником (без проведення самої процедури атестації)?

97.   Що вважається порушенням академічної доброчесності?

98.   Хто здійснює державний нагляд (контроль) у сфері освіти?

99.   Хто акредитує громадські фахові об’єднання та інших юридичних осіб, що здійснюють незалежне оцінювання якості освіти та освітньої діяльності закладів освіти (крім закладів вищої освіти)?

100. Що належить до прав суб’єктів громадського нагляду (контролю)?


ІV. Перелік питань на перевірку знань Закону України «Про повну загальну середню освіту»: 

 

1.     Що належить до системи загальної середньої освіти?

2.     На яких рівнях здобувається повна загальна середня освіта?

3.     Якою є тривалість здобуття профільної середньої освіти?

4.     Що таке «цикл освітнього процесу»?

5.     Які роки навчання охоплює адаптаційний період базової середньої освіти?

6.     В якому циклі базової середньої освіти організовується базове предметне навчання?

7.     Як заклади освіти можуть забезпечувати здобуття повної загальної середньої освіти?

8.     Який структурний підрозділ закладу загальної середньої освіти забезпечує проживання та утримання учнів?

9.     За якими закладами загальної середньої освіти не закріплюється територія обслуговування?

10.   Які заклади загальної середньої освіти забезпечують здобуття освіти особою, яка перебуває на стаціонарному лікуванні в закладі охорони здоров’я?

11.   Який тип закладу забезпечує здобуття загальної середньої освіти для осіб з особливими освітніми потребами, зумовленими складними порушеннями розвитку?

12.   Який тип закладу забезпечує здобуття базової середньої освіти?

13.   Що належить до установчих документів закладу загальної середньої освіти?

14.   В яких містах можуть діяти комунальні ліцеї?

15.   За якої умови допускаються реорганізація та ліквідація закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості?

16.   Які внутрішні структурні підрозділи можуть функціонувати у складі закладів загальної середньої освіти?

17.   В яких випадках підлягає переоформленню ліцензія закладу загальної середньої освіти?

18.   Якими є форми державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти?

19.   З якою періодичністю проводиться інституційний аудит закладу загальної середньої освіти?

20.   Скільки років є чинним сертифікат, що засвідчує успішні результати громадської акредитації закладу загальної середньої освіти?

21.   Які умови в закладі загальної середньої освіти свідчать про створення безпечного освітнього середовища?

22.   Хто приймає рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти?

23.   Хто зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти у разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти?

24.   Хто схвалює стратегію розвитку закладу загальної середньої освіти і річний план роботи?

25.   За якої умови підвезення учнів і педагогічних працівників до закладу загальної середньої освіти та у зворотному напрямку може здійснюватися не шкільними автобусами, а іншим транспортом?

26.   Що може бути підставою для дострокового звільнення керівника закладу загальної середньої освіти?

27.   На який строк укладається трудовий договір з особою, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше?

28.   Хто затверджує посадові інструкції працівників закладу загальної середньої освіти?

29.   Яка особа не може обіймати посаду керівника закладу загальної середньої освіти?

30.   Хто здійснює управління закладом загальної середньої освіти?

31.   Хто визначає посадові обов’язки працівників закладу загальної середньої освіти?

32.   На кого покладається відповідальність за організацію харчування учнів у закладах загальної середньої освіти?

33.   За якої умови засідання педагогічної ради закладу загальної середньої освіти є правомочним?

34.   Що належить до повноважень загальних зборів трудового колективу?

35.   3 якою періодичністю скликаються загальні збори трудового колективу закладу загальної середньої освіти?

36.   Що належить до прав органів учнівського самоврядування?

37.   Якими є вимоги до осіб, які приймаються на посади педагогічних працівників?

38.   Що належить до обов’язків педагогічних працівників?

39.   Яких принципів зобов’язані дотримуватися педагогічні працівники у відносинах з учнями та їх батьками?

40.   Що вимагається від особи, яка не має досвіду педагогічної діяльності та приймаються на посаду педагогічного працівника?

41.   Які заходи може передбачати педагогічна інтернатура?

42.   У який спосіб керівник закладу загальної середньої освіти мотивує педагогічних працівників до виконання обов’язків педагога-наставника?

43.   Якими є наслідки для педагогічних працівників, стосовно яких встановлено факт порушення академічної доброчесності?

44.   Якою є норма педагогічного навантаження вчителя на одну тарифну ставку?

45.   Яким є розмір доплати педагогічному працівнику за проведення позакласної роботи з учнями?

46.   Яким є розмір педагогічного навантаження асистента вчителя в закладі загальної середньої освіти?

47.   Хто затверджує розподіл педагогічного навантаження в закладі загальної середньої освіти?

48.   За яких умов допускається перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року?

49.   Хто може бути асистентом учня?

50.   На що спрямовується не менше 10 відсотків загальної кількості годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника, що оплачується за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів?

51.   Що відбувається за результатами атестації педагогічного працівника?

52.   Якою є мінімальна тривалість навчального року?

53.   Хто визначає структуру і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними?

54.   Якою є мінімальна тривалість безперервної навчальної діяльності учнів закладів загальної середньої освіти для 2-4 років навчання?

55.   Якою є мінімальна тривалість канікул у закладах загальної середньої освіти протягом навчального року?

56.   Хто визначає режим роботи закладу загальної середньої освіти?

57.   З якою періодичністю переглядаються державні стандарти загальної середньої освіти?

58.   Хто приймає рішення про використання закладом загальної середньої освіти освітньої програми?

59.   Хто затверджує освітню програму, розроблену не на основі типової освітньої програми?

60.   Яким документом визначається перелік навчальних предметів (інтегрованих курсів), що вивчаються державною мовою і мовою національної меншини?

61.   Яким документом визначається перелік обов’язкових і вибіркових навчальних предметів (інтегрованих курсів), кількість навчальних годин на тиждень для конкретного закладу освіти?

62.   Що визначає модельна навчальна програма?

63.   Що є підставою для залучення до реалізації освітньої програми міжшкільного ресурсного центру?

64.   На підставі яких документів реалізується індивідуальна освітня траєкторія учня?

65.   За якими формами може здобуватися повна загальна середня освіта?

66.   В якому випадку складається індивідуальний навчальний план учня, який здобуває освіту за сімейною (домашньою) формою?

67.   В який спосіб здійснюється визнання результатів навчання, що були здобуті учнем шляхом неформальної або інформальної освіти?

68.   Якими є основні види оцінювання результатів навчання учнів?

69.   За якої умови заклад загальної середньої освіти може запровадити власну шкалу оцінювання результатів навчання учнів?

70.   В якому випадку оцінювання результатів навчання учня може проводитися достроково?

71.   В який період учень, який не має результатів річного оцінювання та/або державної підсумкової атестації, може пройти таке оцінювання та/або атестацію?

72.   Який документ видається учневі щороку при переведенні його на наступний рік навчання?

73.   Для чого здійснюється державна підсумкова атестація?

74.    3        яких предметів обов’язково складається державна підсумкова атестація?

75.   В якій формі проходять державну підсумкову атестацію учні, які завершують здобуття профільної середньої освіти?

76.   За якої умови заклади освіти можуть видавати документи про загальну середню освіту?

77.   Хто виготовляє свідоцтва про початкову, базову середню та повну загальну середню освіту (їх бланки)?

78.   За чиїм рішенням здійснюється залучення інших осіб, які є не педагогічними працівниками, до участі в освітньому процесі закладу загальної середньої освіти (для проведення навчальних занять, семінарів тощо)?

79.   За яких умов учні мають право на отримання додаткових індивідуальних або групових консультацій, занять?

80.   Які діти обов’язково зараховуються до комунального закладу освіти для здобуття початкової та базової середньої освіти?

81.   Що забороняється здійснювати при зарахуванні дітей до закладу освіти для здобуття початкової освіти?

82.   В якому випадку може не проводитися конкурс при зарахуванні дітей для здобуття профільної середньої освіти до державних, комунальних і корпоративних закладів освіти?

83.   Якою є мінімальна наповнюваність класу державного, комунального закладу загальної середньої освіти?

84.   Якою може бути максимальна кількість учнів, які здобувають початкову освіту, у класі державного, комунального закладу освіти?

85.   Якою є гранична наповнюваність класів-комплектів у початковій школі?

86.   Які вимоги встановлено для поділу класу на групи (в державному, комунальному закладі загальної середньої освіти)?

87.   Хто розподіляє учнів між класами (групами)?

88.   Як може бути забезпечено здобуття освіти учнями, якщо їх кількість не дозволяє утворити клас?

89.   За якої умови в закладі загальної середньої освіти створюється спеціальний клас?

90.   Що є підставою для утворення групи подовженого дня в закладі загальної середньої освіти?

91.   За рахунок яких коштів здійснюється оплата праці вихователів груп подовженого дня в комунальних закладах освіти?

92.   За якої умови дозволяється залучати учнів, які не досягли повноліття, до участі у заходах, організованих громадськими об’єднаннями?

93.   За якої умови батьки учнів мають право бути присутніми на навчальних заняттях своїх дітей?

94.   Якими документами визначаються види та форми заохочення та відзначення учнів у закладі загальної середньої освіти?

95.   Хто приймає рішення про заохочення (відзначення) учня?

96.   На що спрямовується виховний процес у закладі загальної середньої освіти?

97.   Яке право гарантується особам, які належать до корінних народів або національних меншин України, під час здобуття повної загальної середньої освіти?

98.   На підставі чого визначається потреба учня з особливими освітніми потребами в індивідуальній програмі розвитку, індивідуальному навчальному плані?

99.   Що визначає індивідуальна програма розвитку?

100. Ким розглядається питання спроможності закладу освіти забезпечити реалізацію індивідуальної освітньої траєкторії учня?

 

Із загального переліку питань для кожного учасника пропонується 1 білет, який містить по 1 питанню за 4 напрямками щодо вищенаведених. На підготовку кожного питання відводиться до 5 хвилин. Відповіді на кожне питання надаються в усній формі.

Для визначення результатів відповідей на теоретичні питання використовується така шкала оцінювання - за кожну відповідь виставляється мінімальна та максимальна кількість балів від 0-2 балів: 

2  бали виставляється кандидатам, які повністю розкрили зміст теоретичного питання;  

1 бал виставляється кандидатам, які частково розкрили зміст теоретичного питання;  

 0 балів виставляється кандидатам, які не надали відповідь на теоретичне питання.

Кандидати, які за результатами тестування набрали середній бал менше 2 балів вважаються такими, що не пройшли рівень перевірки теоретичних знань у сфері освіти та не можуть бути допущені до чергового етапу конкурсу – вирішення ситуаційних завдань.


2. УПРАВЛІНСЬКА СИТУАЦІЯ ТА/АБО СИТУАЦІЙНЕ ЗАВДАННЯ (ПРИКЛАДИ)

 

 Ситуація 1.

Кінець серпня. У кабінет директора школи приходять 15 учнів 10 класу (всього у класі - 28 учнів) і просять призначити класним керівником не Марію Петрівну, а Юлію Іванівну (у минулому році на паралелі було три дев’ятих класи, при формуванні десятих класів стало два і зміна класних керівників була неминучою). Якими мають бути дії директора школи?

Ситуація 2.

У педагогічному колективі неодноразово порушували питання необхідності обговорення проекту річного плану закладу освіти. Педагоги скаржилися, що адміністрація сама планує, не цікавиться думкою колективу, який має цей план виконувати. Цього навчального року Ви вирішили запровадити колегіальний підхід до визначення пріоритетів роботи школи та складання річного плану на наступний навчальний рік.

1.  Запропонуйте модель колективного обговорення змісту річного плану на наступний навчальний рік. Доведіть її ефективність.

2. У чому, на Вашу думку, полягає роль керівника як управлінця персоналом відповідно до нової моделі управління людськими ресурсами в системі освіти?

Ситуація 3.

Кінець першого півріччя навчального року. Другий клас. Вчитель початкових класів працює з дітьми з першого класу на час відпустки по догляду за дитиною основної працівниці. Основна працівниця повідомляє про свій намір перервати відпустку по догляду за дитиною і стати до роботи з січня місяця. Батьки звертаються до директора школи з проханням не міняти вчительку, тому що діти до неї звикли. Які дії директора школи?

 

Перелік ситуаційних завдань може доповнюватися та змінюватися. Ситуаційне  завдання розв’язується письмово з подальшим усним роз’ясненням. Усі кандидати розв’язують різні ситуаційні завдання. На виконання ситуаційного завдання відводиться до 20 хвилин.

Під час оцінювання професійної компетентності кандидатів за результатами розв’язання ситуаційного завдання за кожною окремою вимогою виставляються такі бали:

2 бали - кандидатам, професійна компетентність яких відповідає вимозі та які виявили глибокі знання, уміння, компетенції, необхідні для ефективного виконання посадових обов’язків;

1 бал - кандидатам, професійна компетентність яких відповідає вимозі в обсязі, мінімально достатньому для виконання посадових обов’язків;

0 балів - кандидатам, професійна компетентність яких не відповідає вимозі.

Кандидати, які під час розв’язання ситуаційного завдання отримали середній бал 0,5 або нижче за однією з вимог вважаються такими, що не пройшли конкурс. Такі кандидати не допускаються до чергового етапу конкурсу.

 

3. ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН РОЗВИТКУ ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ (ПРЕЗЕНТАЦІЯ).

 

Кожен кандидат публічно та відкрито презентує державною мовою перспективний план розвитку закладу загальної середньої освіти. Виступ повинен тривати не більше 10 хвилин.

Весь матеріал краще писати не злитим текстом, а оформлювати у вигляді табличок, схем, діаграм, тощо. Презентація повинна містити не більше 13-15 слайдів. Рекомендований мінімальний розмір тексту - 18, шрифт – Arial (напівжирний текст з відтінком «S»). Допускається для виразності використовувати курсив, жирний шрифт, підкреслення та різні за розміром шрифти, різні кольори, проте не більше трьох різних варіантів (для заголовку, тексту, виділень по тексту) на одному слайді, та відповідно такий формат повинен зберігатись на всіх слайдах.

Назви таблиць розміщуємо уверху перед таблицею, а назву схем, графіків, діаграм – після їх розміщення внизу на слайді. Нумерацію слайдів проставляємо у верхньому лівому кутку.

 

Для оцінювання результату публічної та відкритої презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти використовується така шкала оцінювання:

2  бали виставляється кандидатам, які в перспективному плані повністю розкрили всі напрямки роботи закладу освіти;  

1 бал виставляється кандидатам, які частково розкрили перспективи розвитку закладу освіти;  

 0 балів виставляється кандидатам, які не окреслили перспективи розвитку закладу освіти.

Кандидати, які під час проведення публічної та відкритої презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти отримали середній бал 0,5 або нижче вважаються такими, що не пройшли конкурсний відбір.




Секретар сільської ради                                                                   Тетяна Чумак

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux